Thursday, 16 October 2014

TAHAP KESABARAN YANG HILANG

Assalamualaikum..
dalam dunia ni, banyak benda yang kita lalui
terlalu banyak pancaragam yang kita lihat
terlalu banyak juga perkara yang menguji kesabaran kita

kita boleh gembira
kita boleh sedih
kita boleh marah
kita boleh nangis

banyak jenis perasaan ada..
tapi kesabaran
tula satu satunya jenis perasaan yang turun naik hadnya

tapi kali ni, jujur aku cakap
aku dah hilang kesabaran
dah sampai tahap kesabaran aku
cuma tak nampak je

apa salah kami
sampai semua yang kami usahakan dibuang
dihancurkan macam tu je
banyak cara kita boleh selesaikan
kenapa satu cara je yang boleh difikir
untuk selesaikan masalah
itu bukan fikir namanya
itu cetek namanya fikiran kita
maafkan aku sebab jadi macam ni

ini sebab kau yang terlalu cepat buat keputusan
aku juga ada masalah aku sendiri
aku juga ada benda yang perlu diselesaikan
tolong fikir orang lain sebelum buat keputusan

maaf kan aku jika suatu hari nanti
kau juga akan benci aku

aku tak kisah
jujur aku katakan
aku dah muak dengan semua ni

banyak benda yang kami pendam
tiada pon kau endahkan
kau hanya fikir orang yang terlalu rapat dengan kau

maafkan aku sekali lagi
aku inginkan ukhuwah yang tiada perbandingan.

wallahua'alam.


No comments:

Post a Comment