Saturday, 4 June 2016

New Life

Assalamualaikum

Setiap orang perlu berubah kan, begitu juga aku. Cerita dulu telah ada pengakhirannya.
So, itulah yang dikatakan takdir. Kita x tahu macam mana takdir kita.
Itu semua telah tertulis sejak azali lagi. Jadi kene terima dan teruskan hidup yang baru.
Carita lama dah boleh simpan dalam stor. Kalau perlu buka balik nanti selongkar la.
Hmm... nak dijadikan cerita ni memang banyak jilid sebenarnya.
Kita tunggu, kita jalani, dan terima semua yang ditentukan. InsyaAllah. :)

Thursday, 14 January 2016

Salahkah aku


Salahkah aku 
menunggu suatu pengakhiran cerita
yang aku tidak pasti

Salahkah aku
untuk menjadi sebahagian daripada cerita itu
walaupun ia tidak pernah menganggap
aku dalam cerita itu

Salah aku
menganggap cerita itu 
adalah cerita aku
bukan untuk dibanggakan
bukan untuk menunjuk
tetapi untuk menutup segala keraguan hidupku

Salahkah aku
mencintai cerita itu
sekiranya cerita itu bukan pengakhiran yang terbaik buatku
aku redha dan akur segala cerita yng tercipta dalam hidupku

Untuk sekali ini

biarlah aku mereka cerita aku sendiri



Thursday, 9 April 2015

Bandung

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Assalamualaikum

Alhamdulillah...
haritu dapat juga merasa naik kapal terbang..
boleh tahan pening dia..
sebab tekanan dia kuatkan
btw, dekat bandung barang dia sangat murah
rasa macam nak pergi lagi ja..
mak aku borong kain sulam..
cantik-cantik taw..
kalau dekat sini mahu beratus
tapi dekat sana dalam 60 lebih dah boleh dapat da..
murah kan?
makanan dia pon ok..
aku suka betul nasi padang dengan ayam penyet dia
yelakan..tempat asal dia..
memang sedap lakan..

kalau korang pergi sana kan...
korang kene pergi pasar baru and kartika sari
pasar baru dia memang terbaik la..
banyak sangat barang2 dia..cantik pulak
murah pon ye..rugi la kalau x pergi situ

kalau kartika sari banyak kek..
sedap taw..orang kalau pergi bandung
memang akan singgah sana..
macam-macam jenis kek ada..
lagi2 kek lapis..
sedappppp!!!

nanti kalau ada lagi aku edit..
Wassalam

Thursday, 16 October 2014

TAHAP KESABARAN YANG HILANG

Assalamualaikum..
dalam dunia ni, banyak benda yang kita lalui
terlalu banyak pancaragam yang kita lihat
terlalu banyak juga perkara yang menguji kesabaran kita

kita boleh gembira
kita boleh sedih
kita boleh marah
kita boleh nangis

banyak jenis perasaan ada..
tapi kesabaran
tula satu satunya jenis perasaan yang turun naik hadnya

tapi kali ni, jujur aku cakap
aku dah hilang kesabaran
dah sampai tahap kesabaran aku
cuma tak nampak je

apa salah kami
sampai semua yang kami usahakan dibuang
dihancurkan macam tu je
banyak cara kita boleh selesaikan
kenapa satu cara je yang boleh difikir
untuk selesaikan masalah
itu bukan fikir namanya
itu cetek namanya fikiran kita
maafkan aku sebab jadi macam ni

ini sebab kau yang terlalu cepat buat keputusan
aku juga ada masalah aku sendiri
aku juga ada benda yang perlu diselesaikan
tolong fikir orang lain sebelum buat keputusan

maaf kan aku jika suatu hari nanti
kau juga akan benci aku

aku tak kisah
jujur aku katakan
aku dah muak dengan semua ni

banyak benda yang kami pendam
tiada pon kau endahkan
kau hanya fikir orang yang terlalu rapat dengan kau

maafkan aku sekali lagi
aku inginkan ukhuwah yang tiada perbandingan.

wallahua'alam.


Thursday, 5 June 2014

Assalamualaikum..

Alhamdulillah harini genap aku berumur 21 tahun.
dah besar rupanya anak Suhaimi dan Badariah ni yeee..hahaa
Tapi kali ni buat pertama kalinya aku sambut dimelaka..
selalunya dekat rumah..huhuhu
tapi xpe..ada kawan yang sambutkan untuk aku..
Syahirah, Adibah, Fadira, Hani, Amirah,dan Syasya
Tapi hani xd ..huhu
walaupun hanya pergi makan je..tapi best!
sebab kawan sayang bawakkan..hahaha..

banyak benda yang menggembirakan harini
sebab hari ni hari aku kot..haha
Tapi tadi sedih sikit je  sebab nak tangkap gambar
tapi x kesampaian..tapi xpe..saya x kisah pon..
sebab bila2 pon saya bleh tangkap gambar..

Happy Birthday Nurul Qayyimah binti Suhaimi
Semoga sentiasa dilindungi olehNya..,
menjadi anak yang solehah,
mendapatkan sijil Diploma yang dinanti-nantikan.ececec..hahaha
dannnn dapat pilihan hati yang sanggup membawa aku ke Jalan Syurga..
Amin... :)




Wednesday, 11 December 2013

Gagal lagi

                  بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Assalamualaikum,

Kali ni kali ketiga aku mewakili fakulti untuk pingpong...
Yeah!!!! =D
Aik, bunyi happy jekan..
Hehehehe....
Sebab.....
dia sambung belajar lagi...
So, dapatla aku jumpe dia...
Kalaula dia faham perasaan aku ni...
Hmmmm.... YaAllah......
Masa pertandingan tu...
dia ada je dekat sebelah aku...
Cume game pertama jela...
Eh, memang ada 2 game je pon...
hahaha.....
Banyak dye bagi tips dekat aku...
Aku down pon, dye tetap ada...
Happy sangat time tu... =D
Tapi.......................
Aku dah patahkan hati semua orang..
Semua orang yang datang bagi semangat dekat aku.....
Malunye aku!!!!!!!! ='(
Ni semua memang salah aku pon....
Aku yang menghampakan perasaan semua orang...
Sebab dorang keluar terus lepas aku kalah tu...
Aku harap benda tu sebagai mimpi ngeri je dalam hidup aku
Dan mengharapkan ianya
Tidak menjadi realiti dalam hidup aku...
Ya Allah sedih betolla masa tu...
Tersangat sedih...
Ya Allah!!!!!! ='(


Revenge

                  بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Assalamualaikum...
Aku tahu,
Dendam tu jahat,
Dendam tu syaitan,
Tapi..
Adakala aku tetap terjebak dengan sifat dendam ni.....
Mungkin...
Aku rasa bende tu aku yakin
Boleh buat..
Tapi GAGAL!!! HAISH!!!
Sedih, marah, geram
Semua ada la!!
Aku dah lama pendam
Mungkin banyak benda yang aku korbankan
Tapi kenapa ye..
Aku susah sangat nak terima...
Kenyataan ni..
Bukan rezeki aku..
Aku kene terima... ='(
walaupun susah....
InsyaAllah....