Hati

Assalamualaikum..

Soal hati..hmmm...
Sudahkah aku menjaganya dengan  baik...?
Sudahkah aku mencintai Allah dan Rasul sepenuh hatiku?/
Sudahkah aku bersihkan hati daripada segala bintik-bitnik hitam?
Sudahkah aku "BERSEDIA" untuk menerima cinta dari orang lain...SeMeStInYa TIDAK!
semua tu..aku belum tunaikan lagi..
baru aku sedar bahawa menjaga hati itu penting sangat..
perlu dibersihkan..,
perlu dididik dengan baik..,
perlu dijaga..,
semua itu perlu..
bila bercakap soal hati,
terlalu banyak benda yang mengikut kata hati..,
bak kata orang "IKUT HATI KAU LA..", "SUKA HATI KAU LA.."
So, ikut je la kata hati kn..
sebab kata hati selalunya betul..itu apa yang aku rasa la kan..hehe..
kadang kadang terluka, terguris, tertarik, terkoyak(pon ada)
 pon hati yang sulalu jadi mangsa..
kesian hati..
keputusan aku sekarang ialah..
jaga hati aku seperti aku jaga barang barang yang bernilai..
jangan dikotori oleh diri sendiri mahupun orang lain..INSYAALLAH...
ok..sampai disini sahaja..
cerita selanjutnya bakal menyusul..
Assalamualaikum.. :)








Comments

Popular posts from this blog

TAK PAHAM...

INDAHNYA PERSAHABATAN

Revenge