CINTA HAKIKI

cinta hakiki..saya rasa ramai yang dah tahu ap 2 cinta hakiki kn??saya pon sebenarnya x berapa faham ap tu cinta hakiki..sebenarnya cinta tu sangat penting bg kita..iaitu cinta kepada ALLAH, PENCIPTA kita..itulah cinta pertama kita semua..kemudian cinta kedua kita mestilah cinta kepada ibu bapa kita dan seterusnya barulah cinta sesama manusia. Kalau kita x boleh nak bercinta dengan cinta pertama kita.,macam mana dan ap guna kita bercinta dengan cinta kita yang laen..ALLAH itu tersangatlah kasih kepada kita..sanggupkah kita mengendahkannya??terlalu banyak bende yang kita dapat,tapi bende sekecil itu pun kita tidak dapat lakukannya..!!.sebab 2 la DIA seringkali memberi kita ujian kerana kita sering lupa kepadaNYA..jangan la kita menganggap DIA x sayang kepada kita ketika kita menghadapi terlalu banyak ujian..saya sering lihat ramai yang terlalu pentingkan cinta ketiga mereka..terlalu mengagungkan cinta ketiga mereka..saya x salah kan mereka tetapi saya berdoa agar kita dapat selaraskan ketiga2 cinta kita.itu yang lebih penting..off course la cinta pertama kene paling tinggikn.. :) semoa kita semua dapat merenungkan perkara ini..saya ni bukanlah orang yang pandai untuk berkata2..setakat beri pengisian sikit dalam ni boleh la..kerana saya pon masih belum cukup untuk berkata2 lebih lagi..sampai disini sahaja..cerita selanjutnya bakal mnyusul.ASSALAMUALAIKUM.. :)

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Revenge

INDAHNYA PERSAHABATAN

KELUARGA 2