MANUSIA


Assalamualaikum..
ari ni saya nak cerita pasal manusia..saya pun manusia..setiap manusia pernak buat keasalahan..bukan manusia la kalo seseorang tu mengaku tak pernah buat kesalahan.sedangkan NABI kita sendiri pernah membuat kesalahan..setiap manusia ada kelebihan dan kekurangan,tetapi kita boleh cuba memperbetulkan kekuranan kita..dan bende tu terletak ditangan meraka sama ada ingin berubah atau tidak..saya x kata diri saya selalu memperbetulkan diri saya sendiri..tapi saya selalu ingatkan diri saya agar berusaha untuk berubah kepada yang lebih baik.selalulah berdoa agar kita dapat hidayah untuk berubah kearah yan lebih baik..saya pernah dengar ayat ini.. : jika seseorang sering berdoa untuk mendapatkan perkara yang mereka ingini..mereka akan dapat tetapi sama ada cepat, lambat atau bende 2 akan simpan dahulu..jadi, banyakkanla berdoa..manusia ni selalu alpha dengan keindahan dan kemewahan duniawi.. lupa dengan pencipta kita yang telah beri semua kemewahan tu kepada kita..sesungguhnya ALLAH itu sangat merindui doa daripada hambanya..sebab itu ALLAH selalu uji kita supaya kita tidak lupa padaNYA..setiap persaat ALLAH mengingati hambanya..,mengapa kita sendiri yang telah dicipta sebaik mungkin ini susah untuk mengingatiNYA.. diharapkan kita bersama-sama muhasabah diri agar tidak jauh melupakan ALLAH...renung-renungkan dan selamat beramal..sampai sini sahaja..cerita selanjutnya bakal menyusul.. Assalamualaikum... :)


Comments

Popular posts from this blog

Revenge

INDAHNYA PERSAHABATAN

KELUARGA 2