SAYA BUKAN WANITA YANG LEMAH


Assalamualaikum..
hari ni saya bukan la nak megah ap kan..tapi betol la..wanita 2 x boleh lemah..walaupun wanita ni dicipta dari tulang rusuk belah kanan lelaki..tapi wanita tetap ad kekuatan yang lelaki susah nak tandingi..walaupun saya ni kuat menangis..tapi saya x pernah rasa giveup 2..saya tetap akan bangunkan diri saya untuk terus maju dan bukan lagi untuk diperkecilkan.diri seorang wanita ni perlu sentiasa ad motivasi diri..setiap hari perlu fikir macam mane nak naekkan semangat diri 2..x la orang laen senang nak jatuhkan kita..walaupun kadang2 kesedihan membuat saya jadi lemah...saya tetap akan kuatkan semangat saya supaya x nampak kelemahan diri saya...saya tetap ada orang yang sentiasa hilangkan kesedihan saya ni...macam keluarga saya..dan yang paling penting ialah ALLAH..jangan sesekali kita lupa dengan pencipta kita...saya ada baca satu buku ni..ALLAH berfirman : janganla anda bersedih hati atau kecewa kerana kehilangan sesuatu dari harta duniawi itu adalah barang yang murah dan pasti lenyap dan tidak kekal, selain amal soleh. itula perkara yang sepatutnya dipentingkan daripada duniawi...x semestinya dengan masalah putus cinta kita nak lemah buat selama lamanya..ayuh la..kita perlu atasi semua ni dari diselaputi terus rasa lemah sehingga mereka boleh mempermaenkan diri kita sebagai wanita..saya sentiasa ingatkan diri saya bahawa jangan sesekali tunjukkan kelemahan pada orang laen...itu peringatan buat diri saya..dan saya akan pegang ayat 2 sampai nafas saya yang terakhir sekali pon...itu sahaja buat masa ni..cerita selanjutnya akan menyusul..ASSALAMUALAIKUM.. :)

Comments

Popular posts from this blog

TAK PAHAM...

INDAHNYA PERSAHABATAN

Revenge