Sunday, 5 February 2012

KISAH SAUDARAKU





ASSALAMUALAIKUM...
hari ni saya bru sedar yang saudara saya selama ni ada masalh...saya kesian sangat kat dia...selama ni saya anggap dia seorang yang sangat ceria...walaupun kadang perangai dia buat orang x suka,sebenarnya ada sebab dia jadi macam tu..dia ni pangkat mak sdre saya la..sebab dia anak nek su saya..dia ank angjat nek su saya..jage dri dia baby lagi..dia dapat taw dia anak angkat pon masa dia darjah 4..2 pon dia dapat tahu sendiri..dia dapat tahu melalui sekeping surat yang dia dapat..tapi dia kene tuduh pulak ngn abng sedara saya yang dia dh macam selongkar untuk tahu identiti sebenarnye...sampai kene bantai ngn nek su saya..selalu gak la dia cakap yang dia kene pukol ngn nek su n abng sedara saya 2.sampai lebam kot..tapi dia 2 jenis pendam je orang nye..selalu kene kongkong je dekat rumah,x leh keluar..kesian saya tengok dia...ad ke patot..walaupun dia hanya anak angkat, x patot mereka wat mcm 2..tadi saya tnye la dia result percubaan spn dapat berapa..rupanya dia x amik pon periksa 2...spm pon tidak, sebab dia dh dbrhntikan oleh abng dia..hanya disebabkan dia bergadoh dengan abng sedara saya 2 je..sampai nangis dia cerita dekat saya..semua 2 dia hanya nak cerita dekat saya je..dengan keluarga langsung dia x cerita...saya pon cakap yang ni la kehidupan...banyak dugaan, kene banyak bersabar..dia kata dia hanya nak kawen..x nak smbong blaja..dia dh x leh nak focus dengan pelajaran dengan masalah yang banyak ni..terlalu banyak cubaan yang dia hadapi..baru saya tahu yang ada orang yang lebih banyak masalah dari saya..sebgai ibu bapa pon..walau ibu bapa angkat sekali pon..perlu didik ank dengan penuh kasih sayang..baru ank2 boleh jalani hidup dengan lebih selesa,,saya x salah mane2 ibu bapa pon...tapi sebagai penjaga perlu ada rase tanggungjawab yang lebih.jagan anak2 rasa terkongkong mahupun rasa kurang kasih sayang dari ibu bapa..itu sahaja...saya rasa sedih sangat dengan apa yang berlaku terhadap saudara saya 2..saya x leh nak tolong sebab 2 bukan hak saya untuk masuk campur dengan hal keluarga dia...saya hanya mampu berdoa yang dia akan hidup bahagia dengan keluarga nek su saya suatu hari nanti..AMIN..itu sahaja buat masa ni...cerita selanjutnya akan menyusul...ASSALAMUALAIKUM... :)

No comments:

Post a Comment